LUP-undersøgelsen 2021
Capio klarer sig rigtig flot i seneste LUP-undersøgelse, LUP 2021. Særligt blandt de indlagte patienter ligger vi over landsgennemsnittet på 31 af de i alt 33 parametre. Vi sætter stor pris på patienternes fine vurdering af vores hospital og arbejde og er både glade for og stolte over resultatet af undersøgelsen.
Hvad angår undersøgelsen blandt de ambulante patienter, har Corona-pandemien og dens affødte både travlhed og restriktioner fortsat kunnet mærkes hos vores patienter. Der er en række helt centrale punkter, vi ønsker at arbejde med, således at både vores patienter og deres pårørende får en god og tilfredsstillende oplevelse, når de besøger et af vores hospitaler.
Vi har arbejdet med skiltning og med modtagelse af vores patienter, for at alle patienter føler sig velkomne.
Vi arbejder løbende med adfærd, således at vores patienter oplever, at vi har den tid, der skal til for at kunne varetage netop deres problemstillinger.
Og vi vil gøre vores bedste for, at både patienter og pårørende i endnu højere grad bliver inddraget i beslutningsprocessen i forhold til behandling.
Vores fokus fremover
Det er tydeligt for os, at LUP-undersøgelsen 2021 er foretaget i en periode, hvor vi havde ekstraordinært travlt på vores hospitaler, særligt for de ambulante forløb. Det er dog vigtigt for os, at vores service er den samme i både afsnit for indlagte samt for ambulante. Derfor har Capios Kvalitetsråd igangsat et arbejde med LUP-undersøgelsens fokuspunkter for organisationen, med særligt fokus på to centrale ting: At udvise ro omkring patienternes forløb samt at optimere vores information til patienter, både gennem dialog og skriftligt materiale.