Capio

Patienttilfredshed

Kontakt os

Ekstern måling af patienttilfredshed

Vores egen tilfredshedsmåling er et supplement til den landsdækkende 'LUP' (Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelse), der hvert år gennemføres blandt alle offentlige og private sygehuse af Enheden for Evaluering og Brugerinddragelse under Region Hovedstaden.

Både LUP og vores egne interne målinger er et stærkt værktøj til konstant at forbedre kvaliteten af vores arbejde og sikre, at vores kvalitetsstandarder overholdes i forhold til Den Danske Kvalitetsmodel.

Herunder kan du se, hvordan Capio har klaret sig i seneste LUP-undersøgelse, samt finde link til resultaterne af LUP-undersøgelserne. Vi linket får du også adgang til en samlet oversigt, der viser, hvordan Capio (tidligere CFR Hospitaler) klarer sig sammenlignet med de øvrige offentlige og private hospitaler i Danmark.

Intern måling af patienttilfredshed

Hos Capio måler vi løbende vores patienters tilfredshed på alle vores hospitaler og klinikker. Vi måler bl.a. på den behandling og service, som vores patienter har modtaget hos os.

Vi har i januar 2022 lanceret en ny måling, hvor vi via sms inviterer alle patienter, der har haft et lægeforløb hos os, til at besvare tilfredshedsmålingen.

Se de seneste rapporter her:

Patienttilfredshed Capio 2. halvår 2021
Indlagte patienter

Patienttilfredshed Capio 2. halvår 2021
Ambulante patienter

LUP-undersøgelsen 2020

Capio klarer sig rigtig flot i seneste LUP-undersøgelse, LUP 2020. Særligt blandt de indlagte patienter ligger vi over landsgennemsnittet på 30 af i alt 33 parametre. Dette er vi glade for og stolte over og sætter stor pris på patienternes fine vurdering af vores hospital og arbejde.

Hvad angår undersøgelsen blandt de ambulante patienter, er det klart at se, at Corona-pandemien og dens affødte både travlhed og restriktioner desværre har kunnet mærkes hos vores patienter. Der er en række helt centrale punkter, vi ønsker at arbejde med, således at både vores patienter og deres pårørende får en god og tilfredsstillende oplevelse, når de besøger et af vores hospitaler. Vi vil gøre vores bedste for at alle patienter føler sig velkommen og oplever, at vi har den tid, der skal til for at kunne varetage netop deres problemstillinger. Og vi vil gøre vores bedste for, at både patienter og pårørende bliver inddraget i beslutningsprocessen i forhold til behandling.

Stor tilfredshed i egen tilfredshedsmåling

I Capios egen patienttilfredshedsmåling, som offentliggøres to gange årligt, er tilfredsheden også stor. Hele 99 % af vores adspurgte patienter angiver, at de ville anbefale Capio til en anden i deres omgangskreds, hvilket vi er meget stolte af. Resultater fra vores egen tilfredshedsmåling kan også tilgås her på siden.

Vores fokus fremover

Det er tydeligt for os, at LUP-undersøgelsen 2020 er foretaget i en periode, hvor vi havde ekstraordinært travlt på vores hospitaler. Det er dog vigtigt for os, at vores service er den samme i både travle og mere rolige perioder. Derfor har Capios Kvalitetsråd igangsat et arbejde med LUP-undersøgelsens fokuspunkter for organisationen, så vores patienter kan blive endnu mere tilfredse med besøgene hos os.

Se resultaterne fra LUP her.

Vil du give os feedback?

Hos Capio arbejder vi hele tiden på at blive bedre. Derfor har vi brug for din hjælp til at vide, hvad vi gør godt, eller hvad vi kan gøre bedre.

Giv os din ros eller fortæl os, hvordan vi kan blive bedre, via Trustpilot eller direkte pr. mail.

Har du været patient hos os i 2022, og har du ikke fået en sms med link til vores tilfredshedsmåling, håber vi, at du vil hjælpe os ved at besvare målingen via linket her.